Szkoła Podstawowa w Połęczynie – projekt „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską”
W roku szkolnym 2012/2013 Szkoła Podstawowa w Połęczynie zakwalifikowała się do projektu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską”. Przedsięwzięcie będzie realizowane w partnerstwie z Fundacją Navigare Mateusza Kusznierewicza oraz Ligą Morską i Rzeczną.
Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych uczniów. Działania przewidziane w ramach projektu, prowadzonego pod hasłem „Złap wiatr w pomorskie żagle wiedzy”, dotyczyć będą szeroko pojętej tematyki morskiej i żeglarstwa, nawiązując tym samym do bogatej tradycji edukacji morskiej w naszym regionie. Wybór tematyki morskiej umożliwia skuteczne i atrakcyjne dla uczniów rozwijanie kompetencji. Dziewczęta i chłopcy podczas pasjonujących zajęć będą nabywać nową wiedzę i umiejętności.
Przedsięwzięcie dotyczy uczniów klas V. W naszej szkole utworzono jedną grupę projektową, której opiekunem jest pani Aleksandra Nickel.
Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:
- dodatkowe zajęcia pozalekcyjne prowadzone metodą projektu w obszarze edukacji morskiej w wymiarze 8 spotkań po 2 godz. lekcyjne,
- praktyczne zajęcia żeglarskie – jednodniowe praktyczne zajęcia żeglarskie,
- warsztaty edukacyjne – 3 godzinne wyjazdowe warsztaty o tematyce morskiej realizowane w instytucjach edukacyjnych związanych z edukacją morską,
- dodatkowe zajęcia edukacyjnozawodowe i psychologicznopedagogiczne w wymiarze po 2 godz.
Zakres tematyki poruszanej na zajęciach oraz wykorzystanie teorii w praktyce stanowić będą nową, kompleksową propozycję w ofercie edukacyjnej naszej szkoły. Umożliwi ona skuteczne, efektywne i atrakcyjne dla uczniów rozwijanie kompetencji kluczowych, szczególnie takich jak: kompetencje matematyczne, naukowo-techniczne, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna, kompetencje społeczne i obywatelskie. Ważnym celem zakładanym w projekcie jest również wzmocnienie wśród uczniów poczucia tożsamości regionalnej.
A. Nickel