Prace budowlane przy parku rekreacyjno – naukowym dobiegły końca. Powstał on przy stadionie w Goręczynie i dzięki temu stanowi uzupełnienie istniejącej infrastruktury oraz tworzy doskonały kompleks do wypoczynku całych rodzin. Głównym wykonawcą robót była firma „MITRON” Przedsiębiorstwo Instalacyjno – Budowlane Leszek Ossowski z Kościerzyny. Wartość robót budowlanych wyniosła 586 746, 86 zł, zaś wartość przyznanego na ten cel dofinansowania w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” to 379 396,00 zł. Zrealizowana operacja, polegała na budowie parku i łączy w sobie elementy rekreacji i edukacji.
Celem operacji była poprawa jakości życia na obszarach wiejskich poprzez budowę parku rekreacyjno-naukowego w Goręczynie, co wpłynie także na zaspokojenie potrzeb społecznych mieszkańców wsi. Ponadto innowacyjny charakter operacji wpłynie na wzrost atrakcyjności turystycznej i inwestycyjnej obszarów wiejskich.
Utworzenie parku jest projektem innowacyjnym nie tylko w skali Gminy Somonino, ale również całego Powiatu Kartuskiego. Po raz pierwszy na tym obszarze powstał park rekreacyjno – naukowy zainspirowanym krajobrazem polodowcowym Szwajcarii Kaszubskiej. Park stanowi parafrazę schematu form polodowcowych Szwajcarii Kaszubskiej, to znaczy jego ukształtowanie jest zainspirowane krajobrazem polodowcowym.
Do elementów rekreacyjnych parku należą
między innymi:
- skałka wspinaczkowa,
- mały plac zabaw (zestaw zabawowy ze ślizgawką, linarium, sprężynowiec, różnego typu huśtawki, kółko i krzyżyk, tablica do pisania kredą,
- ścieżka zdrowia (słupki sprawnościowe, ruchomy pomost, równoważnia),
- siłownia zewnętrzna dla młodzieży (drabinka, dżokej, poręcz równoległa, wypychacz – przyciągacz, motyl-schodek, wioślarz, nordic walking, rowerek),
- ławki z oparciem oraz stoliki betonowe z siedziskami.
W projekcie parku ujęto także szereg urządzeń o charakterze edukacyjnym:
- kółko i krzyżyk,
- tablica do pisania kredą dla najmłodszych,
- liczydło ze stolikami,
- koło Newtona - barwy i wielkości są tak dobrane, aby przy szybkim obracaniu się krążka obserwator widział go jako jednolicie biały, nauka mieszania barw, poznawanie zjawisk optycznych,
- lustro walcowe do poznania praw fizycznych związanych z obserwowanym zjawiskiem,
- zegar słoneczny do nauki pomiaru czasu,
- punkt widokowy z lunetą obserwacyjną.
W parku znajdują się także tablice informacyjne prezentujące zasady działania poszczególnych urządzeń i zawierające informacje o roślinności w parku.
Ponadto na palcu rekreacyjny – naukowym została wybudowana wiata, w której będą mogły się odbywać tzw. lekcje otwarte.
Zostało utworzone coś na kształt placu lekcyjnego, na którym oprócz stolików z siedziskami znajdują się różnego typu urządzenia przybliżające zjawiska fizyczne, np. koło młyńskie.