INSTRUKCJA DLA POSZKODOWANEGO
W przypadku uszkodzenia pojazdu na drodze w celu rozpatrzenia sprawy oraz uzyskania odszkodowania należy złożyć w Urzędzie Gminy następujące dokumenty:
1. Pisemne roszczenie poszkodowanego skierowane do zarządcy drogi odpowiedzialnego za odcinek drogi, na którym doszło do zdarzenia powodującego wystąpienie szkody. (pismo musi zawierać dane teleadresowe poszkodowanego, opis zdarzenia z uwzględnieniem daty, dokładnego miejsca zdarzenia oraz marki/modelu i numeru rejestracyjnego pojazdu, zakres roszczeń oraz wskazanie, jakie działanie bądź jego brak ze strony zarządcy drogi spowodowało, że doszło do powstania szkody),
2. Dokumentacja fotograficzna miejsca zdarzenia, np. zdjęcia ubytku w nawierzchni drogi, oznakowania, obmiar ubytku w nawierzchni drogi, zdjęcia przedmiotu szkody - pojazdu i powstałych uszkodzeń itp.,
3. Oświadczenia świadków zdarzenia,
4. Inne: dokumentacja z policji/straży miejskiej lub nr notatki/adres jednostki - o ile w/w służby interweniowały;
Bardzo ważne jest, aby przed dokonaniem oględzin przez ubezpieczyciela nie naprawiać uszkodzonego pojazdu.
Roszczenia/szkody można bezpośrednio zgłaszać/kierować do zarządcy drogi, tj. Gminy Somonino (roszczenia zostaną za pośrednictwem Kancelarii Brokerskiej Magnus Broker Sp. z o. o. zgłoszone do ubezpieczyciela Gminy Somonino) lub zgłaszać/kierować bezpośrednio do ubezpieczyciela Gminy Somonino, tj. Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych TUW O/Gdańsk.
Polisa OC zarządcy drogi Gminy Somonino obejmująca zdarzenia powstałe w okresie od: 15.07.2012r. do 24.07.2013. posiada następujący nr: GB 32219.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Kancelarią brokerską Magnus Broker Sp. z 0.0., telefon: 56 659 15 52.