archiwum strony somonino.pl

Projekty unijne w Szkole Podstawowej w Egiertowie A A A

 

EFEKTY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAJĘĆ DODATKOWYCH

Z  PROJEKTÓW UNUJNYCH

 

 

MŁODY MATEMATYK I SPRYTNY INZYNIER – PRAKTYCZNE ROZWIJANIE KOMPETENCJI MATEMATYCZNO - TECHNICZNYCH 

W czasie tych zajęć uczniowie pracują metodą projektu. Uczniowie nabywają umiejętności samodzielnego, logicznego i twórczego myślenia. Potrafią coraz lepiej posługiwać się precyzyjnie pojęciami matematyczno – technicznym. Dokładniej wyrażają swoje myśli, wyciągają wnioski, stawiają problemy, poszukują rozwiązań. Zajęcia te uczą dobrej organizacji pracy, wyrabiają systematyczność i wytrwałość w pracy. Uczniowie dbają o miłą atmosferę, są dla siebie życzliwi i pomagają sobie nawzajem.

 

 

„ITC, A MOŻE TIK? TECHNOLOGIE INFORMACYJNO – KOMPUTEROWE”

 

Na zajęcia uczęszczają zarówno uczniowie o szczególnych zainteresowaniach informatycznych, jak i tacy, którzy nie mieli wcześniej okazji rozwijać swych zainteresowań w tym kierunku. Pomimo postępu techniki nie wszyscy uczniowie posiadają w domach sprzęt komputerowy. Pozalekcyjne zajęcia informatyczne to dla nich szansa na dodatkowa edukację w zakresie techniki komputerowej i technologii informacyjnej. Dominującą metodą pracy podczas zajęć są ćwiczenia praktyczne przy komputerze, poprzedzone pogadanka wprowadzającą, pokazem, instruktażem lub prezentacja z wykorzystaniem sprzętu komputerowego.

 

 

PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE JĘZYKA OBCEGO

 

Uczniowie pogłębiają znajomość języka angielskiego i umiejętności jego praktycznego wykorzystania w oparciu o materiały strony internetowej (www.funenglish.pl). Ta interaktywna platforma stanowi rewelacyjna innowację i umożliwia dostęp do najwyższej jakości angielskojęzycznych multimediów edukacyjnych (filmy, fotolekcje, gry językowe i piosenki., w pełni zgodnych z wymogami MEN. FunEnglish ułatwia naukę i praktyczne jej wykorzystanie przez zabawę, co zwiększa zaangażowanie uczniów. Zajęcia są prowadzone on- line. Dzieci doskonalą umiejętność praktycznego wykorzystania języka angielskiego w sytuacjach codziennych i najbliższego otoczenia, np. zakupy w sklepie, wizyta w zoo, gospodarstwo rolne, jedzenie picie, ubrania, własny pokój, dzień w  szkole. Przy okazji uczą się korzystać z internetowych słowników oraz tłumacza interaktywnego. Dodatkowym plusem jest możliwość korzystania z lekcji internetowych w domu, ponieważ każdy uczeń posiada indywidualne konto; nauczyciel może na bieżąco śledzić postępy ucznia w nauce. Widocznym efektem zaangażowania uczniów jest uzyskanie 3 miejsca w regionie i 52 miejsca w ogólnopolskim rankingu szkół, na 306 placówek w Polsce.

 

 

ZAJĘCIA  WYRÓWNAWCZE Z  MATEMATYKI

 

Dzięki uczęszczaniu na zajęcia wyrównawcze z matematyki uczniowie, pracując w małych grupach, maja możliwość utrwalenia zagadnień omawianych z całą klasą. Wykonują więcej przykładów, czują się pewniej pracując w grupie na tym samym poziomie umiejętności. Zadają więcej pytań, jeżeli nie potrafią wykonać zadania.

 

 

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE  Z  PRZYRODY

 

- ciekawa forma pracy dla uczniów, dzieci rozwijają swoje zainteresowania, a także uzupełniają braki tematyczne;

-wspólna praca całej grupy, pomoc koleżeńska, duża aktywność na zajęciach, możliwość korzystania z  pomocy dydaktycznych, co przy dużej grupie nie jest możliwe;

- kształtowanie postaw proekologicznych, ćwiczenia przygotowujące do sprawdzianu kompetencji, pomoc uczniom w przyswajaniu trudniejszych zagadnień programowych, utrwalenie i usystematyzowani zdobytych wiadomości przyrodniczych, indywidualne i grupowe opracowywanie nowych zagadnień, przygotowywanie i prezentacja referatów, schematów, praca z mapą i atlasem, wykorzystanie programów multimedialnych i zasobów Internetu (wykorzystanie pomocy naukowych zakupionych w ramach projektu m.in. mikroskop, deszczomierz, kompasy, puzzle, gry dydaktyczne, tablica multimedialna);

- zwiększeniem motywacji do nauki;

- poprawa asertywności;

- poprawa relacji interpersonalnych uczniów;

- zmniejszenie poczucia bezradności,

- większe zaufanie we własne możliwości.

 

 

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE  Z  JĘZYKA  ANGIELSKIEGO W

  • uzyskiwanie  lepszych ocen z języka angielskiego przez uczniów mających trudności w nauce tego przedmiotu,
  • wyrównanie braków w wiadomościach z języka angielskiego,
  • sprawniejsza komunikacja w języku angielskim,
  • zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez osiąganie sukcesów na zajęciach wyrównawczych,
  • eliminowanie niepowodzeń z języka angielskiego i ich emocjonalnych konsekwencji
  • oswojenie się z różnymi formami pracy: w grupach, parach, indywidualnie
  • największą radość sprawia im metoda pracy poprzez reagowanie całym ciałem oraz bezpośrednia metoda komunikacyjna

 

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

 

- mają charakter zajęć dydaktyczno – wyrównawczych,

-  przyzwyczajają  ucznia do pokonywania trudności,

- wyrabiają  jego  gotowość do nauki,

- usprawniają  manualnie,

- wzbogacają  słownictwo i wiedzę o świecie,

- doskonalą technikę czytania i pisania oraz ogólną sprawność rachunkową,

-  kształtują  umiejętność samodzielnego tworzenia komunikatów językowych,

-  niezbędnych w dalszej edukacji i w życiu.

 

 

 

ZAJĘCIA Z TERAPII PEDAGOGICZNEJ DLA DZIECI Z DYSGRAFIĄ, DYSLEKCJĄ, TRUDNOŚCI Z CZYTANIEM

 

            W procesie terapii duże znaczenie miało zakupienie dla każdego dziecka serii zeszytów „ORTOGRAFFITI”, wydawnictwa OPERON, w których zadania zostały tak pomyślane, aby wzbogaciły wiedze i słownictwo uczniów, a treść została skorelowana z podstawa programową z zakresu języka polskiego oraz innych przedmiotów (matematyki, przyrody, historii, sztuki). Bazą i odniesieniem większości ćwiczeń jest TEKST. Czytanie ze zrozumieniem jest podstawowym warunkiem efektywnego uczenia się wszystkich przedmiotów, dlatego doskonalenie tej umiejętności zapobiegnie powstawaniu niepowodzeń szkolnych. Rezultatem systematycznej pracy będzie lepsze funkcjonowanie ucznia w szkole.

 

 

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI Z TRUDNOŚCIAMI W MATEMATYCE (KLASY I-III)

 

            Głównym celem zajęć było wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów będących przyczyną ich trudności szkolnych, zachece3nie ich do zwiększenia wysiłku w uczeniu się matematyk, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych z porażkami ucznia na lekcjach matematyki. Na zajęciach korzystano z pomocy dydaktycznych, które zakupiono w ramach projektu. Wszystkie pomoce miały na celu urozmaicenie zajęć m.in. pussy matematyczne, zegary, wagi, liczydła, patyczki, twister matematyczny.

 

 

 

 

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI UZDOLNIONYCH  W  ZAKRESIE NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH (KLASY I-III)

 

            Zajęcia miały na celu uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, umocnienie jego wiary we własne siły i umożliwienie mu osiągania sukcesu. Zajęcia wyrabiały w dzieciach pewna ciekawość, zwrócenia uwagi na coś, czego jeszcze same na tym poziomie nie dostrzegają, prowokowanie i zachęcanie do dalszego badania. Wdrożenie dzieci Dio czynnego uczestnictwa w pracy zespołu. Zajęcia uatrakcyjniały liczne pomoce dydaktyczne, które zakupiono w ramach projektu m.in. krzyżówki matematyczne, przyrządy meteorologiczne, lupy, mikroskopy, kolekcja skał i minerałów, globusy.

 

ZAJĘCIA Z TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

 

            Na zajęciach wykorzystano wiele pomocy logopedycznych(bańki mydlane, domino logopedyczne, piramida logopedyczna, gry logopedyczne: Dwie wieże, Kto prędzej?; głoski do zabawy, sylaby do zabawy, gry komputerowe, logo obrazki, Loguś, logopedyczne zabawy. Owe pomoce uatrakcyjniły zajęcia. Poprzez gry i zabawy uczniowie pobudzali procesy myślowe, koncentracje uwagi i zapamiętywania. Uczniowie na bieżąco korygowali wady wymowy i utrwalali prawidłowa wymowę. Usprawnili układ oddechowy i artykulacyjny oraz narządy mowy.

 

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI Z TRUDNOŚCIAMI W CZYTANIU I PISANIU

 

            Uczniowie na zajęciach doskonalili sprawność manualną, orientację przestrzenną oraz koordynację wzrokowo – ruchową. Usprawniły analizator wzrokowy i słuchowy w zakresie analizy i syntezy, składania i wyodrębniania. Dzieci utrwaliły znajomość liter, doskonaliły umiejętność czytania i pisania wyrazów wielosylabowych. Powtórzyły zasady ortograficzne oraz rozpoznawanie i określanie części mowy. Aby osiągnąć powyższą umiejętność wykorzystano wiele pomocy dydaktycznych tj. pussy, Domino sylabowe, Głoski do zabawy, Sylaby do zabawy, Puzzle, gry dydaktyczne.  

 

 

Opracowała: Iliada Kwaszyńska

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X