archiwum strony somonino.pl

Wpis do rejestru działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości A A A

Wpis do rejestru działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  

Ogólny opis
Wymagane dokumenty

Sposób dostarczania dokumentów
Opłaty
Terminy i sposób załatwienia sprawy

Informacje na temat przebiegu sprawy

Podstawa prawna


Ogólny opis (↑ do góry)

  1. Na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymagane jest uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej.
  2. Rejestr, o którym mowa, prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  3. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
  4. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
    • posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
    • utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
    • spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
    • zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
  5. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
    • przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach;
    • przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.
  6. Wpis do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonywane są na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
  7. Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie ustawy (01.01.2012r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia 2012r. - art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897). 

Wymagane dokumenty (↑ do góry)

  1. Wniosek.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Sposób dostarczania dokumentów (↑ do góry)

  1.  Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    • Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    • Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
  2. Dokumenty do wglądu należy przedstawić:
    • W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
    • W sytuacji korzystania z drogi pocztowej - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku lub przesłać pocztą, a urząd po dokonaniu odpowiednich czynności dokumenty te odeśle na wskazany adres.
  3. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
  4. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia.

Opłaty ( ↑ do góry)

  1. Opłata skarbowa: 50 PLN.
  2. Przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej.
  3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  4. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
    Rachunek bankowy:
    Bank Spółdzielczy Sztum O/Somonino
    Nr konta: 91 8309 0000 0080 0105 2000 0020

    Kasa urzędu
    83 – 314 Somonino, ul. Ceynowy 21
    I piętro pok. 15
    poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek w godz. 7:30 – 15:15, środa 7:30 – 16:30
  5. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy (↑ do góry)

  1. W terminie 7 dni od złożenia wniosku wraz z oświadczeniem, dokonywany jest wpis przedsiębiorcy do rejestru działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wydawane jest zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.
  2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    • Poprzez pocztę tradycyjną.
    • Osobiście w siedzibie urzędu.
    Urząd Gminy Somonino
    ul. Cenowy 21
    83 – 314 Somonino
    Osoba do kontaktu – Marek Brusznicki – inspektor d.s rolnictwa i ochrony środowiska, I piętro, pok. nr 13, tel. (58) 684 11 21, e-mail ochr.srodowiska@somonino.pl
  3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy (↑ do góry)

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Podstawa prawna (↑ do góry)

  1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz. 391).
  2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X