Zaproszenie do składania ofert cenowych na opracowanie dokumentacji aplikacyjnej dla zadania pn. „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków stanowiących własność Gminy Somonino” ubiegającego się o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Działanie 10.1.1 Efektywność energetyczna – mechanizm ZIT – wsparcie dotacyjne.
1. Nazwa i adres Zamawiającego
Gmina Somonino, ul. Ceynowy, 21, 83-314 Somonino,
Tel. 58 684 11 21
Fax 58 684 11 44
Osoba do kontaktów w sprawie zapytania: Karolina Szmołda, tel. 58 500 88 25, e-mail: promocja@somonino.pl
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dla zadania pn. „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków stanowiących własność Gminy Somonino” ubiegającego się o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Działanie 10.1.1 Efektywność energetyczna – mechanizm ZIT – wsparcie dotacyjne:
a) dokumentacji aplikacyjnej – wniosek o dofinasowanie z załącznikami;
b) studium wykonalności.
Oferent może złożyć również ofertę częściową, tzn. tylko na jedną z dwóch możliwych do opracowania dokumentacji.
Przedmiotowy projekt realizowany będzie przez Gminę Somonino. Zakres projektu obejmie prace termomodernizacyjne na 6 obiektach, w tym komunalnych i użyteczności publicznej zlokalizowanych na terenie gminy. Podstawowym celem termomodernizacji jest zmniejszenie zużycia energii w budynkach stanowiących własność gminy. Zakres prac przewidzianych w ramach projektu obejmie m.in. docieplenie ścian, sufitów i dachu, częściową wymianę stolarki okiennej, przebudowę systemu grzewczego itp.
Dokumentacja aplikacyjna oraz studium wykonalności musi być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi, dostępnymi na stronie internetowej Programu www.rpo.pomorskie.eu, m.in. z Zasadami Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 wraz z załącznikami.
Zamawiający dysponuje opracowaną dokumentacją projektową tj. audytami energetycznymi, projektami budowlanymi, kosztorysami inwestorskimi.
3. Warunki zamówienia i termin realizacji:
1) Oferta musi zawierać ostateczną cenę brutto obejmującą wszystkie koszty związane z opracowaniem.
2) Oferent musi wycenić oddzielnie koszty związane z opracowaniem dokumentacji aplikacyjnej i koszty związane z opracowaniem studium, jeśli składa ofertę na oba zakresy.
3) Warunkiem formalnym przystąpienia do zapytania ofertowego jest doświadczenie w opracowaniu co najmniej 3 studiów wykonalności i/lub dokumentacji aplikacyjnej dla projektów z zakresu termomodernizacji obiektów/poprawy efektywności energetycznej ubiegających się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych.
4) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącej współpracy z Zamawiającym w trakcie trwania umowy w zakresie wprowadzania ewentualnych uwag i poprawek zgłaszanych przez Zamawiającego.
5) Wykonawca z chwilą opracowania Studium Wykonalności, zobowiązuje się do przeniesienia wszelkich praw autorskich do SW na Zamawiającego.
6) W przypadku uwag do opracowanych dokumentów, które zgłosi Zamawiającemu Instytucja finansująca w trakcie oceny wniosku, Wykonawca będzie miał obowiązek ich usunięcia.
7) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się o dodatkowe wyjaśnienia informacji zawartych w złożonych ofertach.
8) Zamawiający nie będzie rozpatrywał ofert niespełniających opisanych powyżej warunków zamówienia oraz ofert niekompletnych.
9) Termin wykonania przedmiotu zamówienia 30.09.2016 r. z możliwością jego przedłużenia w przypadku przedłużania się ogłoszenia naboru wniosków.
10) Zaplata wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy za opracowanie nastąpi w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu potwierdzającego wykonanie przedmiotu zamówienia i przedłożenia poprawnie wystawionej faktury VAT/rachunku.
4. Warunki udziału w postępowaniu::
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki, dotyczące:
a) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.:
Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej 3 usługi tożsame z przedmiotem niniejszego zamówienia, polegające na opracowaniu dokumentacji aplikacyjnej i/lub studium wykonalności dla projektów z zakresu termomodernizacji obiektów lub poprawy efektywności energetycznej, ubiegających się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych.
5. Opis kryterium oceny ofert i wymagane dokumenty:
O wyborze wykonawcy decydować będzie najniższa cena brutto – 100%.
Jeżeli cena oferty będzie budzić wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień dotyczących elementów oferty, mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający może żądać w szczególności złożenia kalkulacji obliczenia ceny.
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złoży wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Wymagane dokumenty:
a) Wykaz wykonanych usług (zgodnie z pkt 4a) wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane.
Można dostarczyć także dowody, czy zostały wykonane należycie (listy referencyjne, protokoły odbioru itp.). Jeżeli Wykonawca zdecyduje się je dostarczyć, muszą one zostać złożone w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
6. Opis sposobu przygotowania oferty oraz termin związania ofertą
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę obejmującą realizację przedmiotu zamówienia.
2) Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3) Wykonawca składa ofertę na własny koszt i ryzyko tzn. ponosi wszelkie konsekwencje oraz koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
4) Ofertę należy sporządzić według formularza oferty (Załącznik Nr 1 do Zaproszenia do składania ofert cenowych) oraz załączyć dokumenty wymagane postanowieniami pkt. 4a.
5) Oferta powinna zostać zapakowana w sposób uniemożliwiający jej przypadkowe otwarcie oraz opatrzona napisem: Oferta na opracowanie dokumentacji pn.: „Poprawa efektywności energetycznej”
7. Miejsce oraz termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zaproszenia do składania ofert cenowych w terminie do dnia 13.05.2016 r., do godz. 14:30.
Ofertę należy składać osobiście, przesłać pocztą (lub kurierem) w zaklejonej kopercie na adres: Gmina Somonino, ul. Ceynowy, 21, 83-314 Somonino z odpowiednim napisem na kopercie.
Uwaga: Decyduje data wpływu.
Załączniki:
2. Wykaz zrealizowanych usług –formularz.
Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
/-/Marian Kryszewski
Wójt Gminy Somonino