,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Somonino – edycja 2018”
Zadanie realizowane przez Gminę Somonino, dotowane w 70% przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku z udziałem środków udostępnianych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego pn.: ,,SYSTEM – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚ i GW. Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest ", dostępne na stronie interenetowej Funduszu pod adresem: https://wfos.gdansk.pl.
W roku ubiegłym zadanie powyższe obejmowało demontaż, transport oraz utylizację azbestowych pokryć dachowych z 11 budynków mieszkalnych oraz 3 budynków gospodarczych o łącznej powierzchni 2205 m² . Szacunkowa masa odpadów azbestowych do utylizacji w ramach zadania to 33,736 Mg.
Koszt kwalifikowany zadania w 2017 r. wyniósł 11 910,00 zł, natomiast dotacja wyniosła 8930,00 zł i pochodzi z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Pozostałe koszty zostały pokryte ze środków budżetu Gminy.
Warunkiem uzyskania przez osoby fizyczne dofinansowania jest:
- Złożenie wniosku do Wójta Gminy Somonino o dofinansowanie zadania,
- Wykonanie demontażu i transportu płyt azbestowo – cementowych przez uprawnioną do tego firmę; wybraną przez Urząd Gminy Somonino,
- Przekazanie azbestowych odpadów na składowisko uprawnione do odbioru odpadów zawierających azbest,
- Rozliczenie zadania – przekazanie faktur oraz kart odpadów.
Informujemy, że w tegorocznej edycja konkursu nie ma obowiązku wybrania wykonawcy prac prrzez jesdnostki samorządowe.
Wnioski można składać od 01.01.2018 r. do 30.05.2018 r.