Tytuł „Zasłużony dla Gminy Somonino” jest wyrazem najwyższego wyróżnienia i uznania za zasługi dla rozwoju Gminy Somonino, a także na rzecz jej historii, tożsamości i promocji. Tytuł „Zasłużony dla Gminy Somonino” nadaje Rada Gminy Somonino w drodze uchwały.
Tytuł „Zasłużony dla Gminy Somonino” może zostać nadany osobom fizycznym lub osobom prawnym, np. instytucjom publicznym, organizacjom społecznym, przedsiębiorstwom – działającym na terenie Gminy Somonino i/lub na rzecz jej mieszkańców. W szczególnych wypadkach, Tytuł może być nadany osobie fizycznej pośmiertnie.
Z pisemnym wnioskiem o nadanie tytułu „Zasłużony dla Gminy Somonino” mogą wystąpić:
1) Przewodniczący Rady Gminy Somonino,
2) Wójt Gminy Somonino,
3) Radni Rady Gminy Somonino w liczbie co najmniej pięciu,
4) Kierownicy jednostek gminy, organizacje zawodowe, samorządowe, spółdzielcze i inne organizacje pozarządowe,
5) Grupa co najmniej 20 mieszkańców Gminy Somonino.
Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
Wniosek należy składać w Punkcie Obsługi Interesanta w Urzędzie Gminy Somonino, ul. Ceynowy 21, 83-314 Somonino.
Wnioski o nadanie tytułu „Zasłużony dla Gminy Somonino” są analizowane i opiniowane na Wspólnym Posiedzeniu Komisji Stałych Rady Gminy Somonino.
Uchwała w sprawie nadania tytułu wraz z regulaminem do pobrania.