ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT CENOWYCH na przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli wychowania przedszkolnego w ramach projektu pn. „Przedszkolaki z naszej paki w Gminie Somonino” – miejsca w przedszkolach, dodatkowe zajęcia i nauczyciele pełni kompetencji., który jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Działanie 3.1. Edukacja przedszkolna
1. Nazwa i adres Zamawiającego
Gmina Somonino, ul. Ceynowy, 21, 83-314 Somonino, tel. 58 684 11 21, fax 58 684 11 44
Osoba do kontaktów w sprawie zapytania: Karolina Szmołda, tel. 58 500 88 25,
e-mail: promocja@somonino.pl
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie różnych szkoleń dla nauczycieli wychowania przedszkolnego z następujących placówek oświatowych, zlokalizowanych na terenie Gminy Somonino, Powiat Kartuski, woj. pomorskie:
1) Gminnego Przedszkola w Goręczynie, ul. Kasztelańska 46, 83-311, Goręczyno, Dyrektor: Dorota Roszkowska;
2) Szkoły Podstawowej im. kard. S. Wyszyńskiego w Somoninie, ul. Wolności 42, 83-314 Somonino, Zastępca Dyrektora: Justyna Reglińska, tel. 58 684 -11 -96;
3) Szkoły Podstawowej w Egiertowie, Egiertowo 1, 83-312 Hopowo, Dyrektor: pani Iliada Kwaszyńska, tel. 58 684 19 91, 665 888 992.
Cz. I. Szkolenie z innowacyjnego narzędzia i metody edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym
Czas trwania szkolenia to 6 h zegarowych dla grupy ok. 15 osób.
Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do wykorzystania innowacyjnego narzędzia dydaktycznego pn. WIATRAK MATEMATYCZNY w pracy z dziećmi.
WIATRAK MATEMATYCZNY jest pomocą dydaktyczną, stworzoną przez Izabelę Żukowską i Urszulę Dąbrowską z olsztyńskiego „Teatru za Dwa Grosze”. Jest to innowacyjne narzędzie, służące do nauki matematyki poprzez ruch i aktywność własną dzieci w wieku przedszkolnym. Zabawy z Wiatrakiem pomagają nauczycielom w sposób oryginalny realizować Podstawę programową wychowania przedszkolnego. Po szkoleniu każda z placówek objętych wsparciem otrzyma taką pomoc (łącznie 3 szt.). Pomoc dydaktyczna wspomaga rozwój intelektualny dzieci, sprzyja rozwojowi myślenia i nabywaniu umiejętności matematycznych przedszkolaków. Podczas zabaw z wykorzystaniem Wiatraka uczymy orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni, rytmów, konstruowania gier. Kształtujemy umiejętności liczenia, dodawania, odejmowania, mierzenia. Wprowadzamy w świat pojęć geometrycznych. Ćwiczymy również koordynację, równowagę oraz sprawność manualną uczestników. Łączymy bodźce wzrokowe, dotykowe i ruch.
Efekty szkolenia:
Nauczyciele nabędą umiejętność posługiwania się nową pomocą dydaktyczną (wiatrakiem), pozwalającą na interesujące i różnorodne opracowywanie treści związanych z wychowaniem umysłowym dzieci w wieku przedszkolnym. Nauczyciel będzie potrafił konstruować własne zabawy z wiatrakiem.
Cz. 2. Warsztaty na temat stosowania metody Klanzy w terapii logopedycznej
Czas trwania szkolenia to 15 h zegarowych (2 dni) dla grupy ok. 15 osób.
Nabyte umiejętności:
Wykorzystywania różnych środków – prostych i łatwych do zdobycia, a umożliwiających twórcze działanie.
Wzbudzenie chęci do doskonalenia i zdobywania umiejętności, chęć do pozytywnych zmian w rodzinie, środowisku zawodowym.
Ocena: nauczyciel poda propozycję zabaw logopedycznych z wykorzystaniem metody Klanzy możliwych do wykorzystania we własnej placówce.
Cz. 3. Warsztaty na temat metod integracyjnych w pedagogice zabawy
Czas trwania szkolenia to 10 h zegarowych (2 dni) dla grupy ok. 15 osób.
Nauczyciel będzie potrafił założenia teoretyczne przełożyć na propozycje sytuacji, w których uczestnik grupy może bez lęku rozwijać swoje najlepsze cechy. Celem pedagogiki zabawy jest dostarczenie prowadzącemu grupę rozmaitych pomysłów, umożliwiających mu świadomą, kreatywną, pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę z uczestnikami grupy.
Tworzenie warunków do uczenia się przez działanie, przeżywanie, odkrywanie. Animowanie do rozwiązywania problemu za pomocą metod aktywizujących.
Dbanie o relaks, dobre samopoczucie uczestników i radosną atmosferę spotkań.
Wykorzystywanie tańca, ruchu, muzyki, zaskakujących sytuacji do wzmacniania energii lub odpoczynku i relaksu uczestników zajęć.
Będzie wiedział jak ożywić tradycyjne nauczanie.
Ocena: Na koniec uczestnik sam zaproponuje metodę integracyjną oraz sposób jej wykorzystania w swojej placówce.
Pozostałe obowiązki Wykonawcy:
I. Wykonawca będzie musiał w wykorzystywanych materiałach zastosować Wytyczne w zakresie informacji i promocji projektów dofinansowanych w ramach RPO WP na lata 2014-2020 oraz poinformować uczestników szkolenia o współfinansowaniu działania objętego zapytaniem.
II. Szkolenie musi mieć formę warsztatową.
III. Wykonawca zapewnia wszelkie materiały niezbędne do prowadzenia zajęć.
IV.Każdy uczestnik musi otrzymać zaświadczenie o odbyciu szkolenia, co musi zostać potwierdzone protokołem przekazania.
V.Wykonawca do końcowego rozliczenia z Zamawiającym przedstawi listy obecności z przeprowadzenia szkoleń wraz z dokumentacją zdjęciową.
3. Warunki zamówienia i termin realizacji:
1) Oferta musi zawierać ostateczną cenę brutto obejmującą wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
2) Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się o dodatkowe wyjaśnienia do informacji zawartych w złożonych ofertach.
4) Zamawiający nie będzie rozpatrywał ofert niespełniających opisanych w zapytaniu warunków zamówienia oraz ofert niekompletnych czy złożonych po terminie.
5) Termin wykonania przedmiotu zamówienia najpóźniej do 31 marca 2017 r. W szczególnych przypadkach będzie możliwe jego wydłużenie za zgodą obu stron.
6) Zaplata wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy nastąpi w terminie do 30 dni od dnia podpisania protokołu potwierdzającego wykonanie przedmiotu zamówienia i przedłożenia poprawnie wystawionej faktury VAT/rachunku do siedziby Zamawiającego wraz z kompletem wymaganych dokumentów, m.in. listami obecności czy dokumentacją zdjęciową.
7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
8) Zamawiający udostępnia lokal do przeprowadzenia szkolenia.
4. Opis kryterium oceny ofert i wymagane dokumenty:
Przy ocenie i porównaniu ofert zastosowane zostaną następujące kryteria:
1. Punkty za cenę – 70.
Najkorzystniejsza cenowo oferta otrzyma 70 punktów, pozostałe według zależności:
P=(PB/PO)*70.
Zastosowane skróty oznaczają:
− P – punkty za cenę oferty,
− PB – najkorzystniejsza cena,
− PO – cena zaoferowana w ocenianej ofercie.
2. Punkty za doświadczenie – 30 pkt
W ramach niniejszego kryterium będą przyznawane punkty od 0 do 30 w następujący sposób:
1) Wykonawca nie posiada doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z tematyki tożsamej i zbliżonej – 0 pkt.;
2) Wykonawca posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z tematyki zbliżonej dla innego rodzaju odbiorców – 15 pkt;
3) Wykonawca posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z tematyki tożsamej dla innego rodzaju odbiorców – 20 pkt;
4) Wykonawca posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z tematyki zbliżonej dla takiego samego rodzaju odbiorców (nauczycieli) – 25 pkt.
5) Wykonawca posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z tematyki tożsamej dla takiego samego rodzaju odbiorców (nauczycieli) – 30 pkt.
Łączna maksymalna ilość uzyskanych punktów wynosi 100.
Za najkorzystniejsze uznane zostaną oferty zawierające najwyższą liczbę punktów.
Jeżeli cena oferty będzie budzić wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień dotyczących elementów oferty, mających wpływ na wysokość ceny.
Zamawiający może żądać w szczególności złożenia kalkulacji obliczenia ceny.
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złoży wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
5. Warunki udziału w postępowaniu:
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę obejmującą realizację przedmiotu zamówienia.
2) Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3) Wykonawca składa ofertę na własny koszt i ryzyko tzn. ponosi wszelkie konsekwencje oraz koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
4) Ofertę należy sporządzić według formularza oferty (Załącznik Nr 1 do Zaproszenia do składania ofert cenowych).
5) Do formularza oferty należy złożyć wykaz zrealizowanych usług tj. posiadanego doświadczenia wraz z podaniem tematyki szkolenia, terminów wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (Załącznik Nr 2 do Zaproszenia do składania ofert cenowych).
Można dostarczyć także dowody, czy zostały wykonane należycie (listy referencyjne, protokoły odbioru itp.). Jeżeli Wykonawca zdecyduje się je dostarczyć, muszą one zostać złożone w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
6) Do oferty należy załączyć proponowany program szkolenia.
7) Kompletna oferta powinna zostać zapakowana w sposób uniemożliwiający jej przypadkowe otwarcie oraz opatrzona napisem: „Oferta na szkolenie”.
6. Miejsce oraz termin składania ofert:
1) Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zaproszenia do składania ofert cenowych w terminie do dnia 04.01.2017 r., do godz. 14:30.
2) Ofertę należy składać osobiście w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Somonino, przesłać pocztą (lub kurierem) w zaklejonej kopercie na adres: Gmina Somonino, ul. Ceynowy 21, 83-314 Somonino z odpowiednim napisem na kopercie „Oferta na szkolenie”.
Uwaga: Decyduje data wpływu.
3) Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami zamieszczono na stronie: www.somonino.pl
7. Załączniki: